Saturday, March 7, 2009

Nybakt bröd till e-boken




..Blev bättre än jag trodde. Det röda brödet är ett russin och morotsbröd och brödet längst fram är ett valnötsbröd. Provade en skiva av det nyss, och m-m...!


Håller också på att testa en för mig ny produkt; Oxytarm. Man ska bli märkbart piggare redan efter första dygnet då reningsprocessen börjar! Har inte tagit mitt fösta piller än men burken står här bredvid. Man borde dela ut sånna här piller till gamlingarna på servicehemmen, och alla som har cancer eller är sköra och sjukliga, ja och alla andra också för den delen. 80% av immunförsvaret sitter i tarmen. Om den inte fungerar som den ska, så fungerar det inte alls. Fast symptomen på det kanske man märker långt senare när fler organ börjar krisa. Kroppens inre organ samarbetar alla symbiotiskt med varandra. Som en kedja med länkar. Kedjan är dock inte starkare än den svagaste länken.. Det sägs att när man får ont i ett organ, lever, galla etc. är organets kapacitet redan nedsatt till 40-50%.. Hur eller hur är vi inte vad vi äter. Vi är vad kroppen kan ta upp av vad vi äter.

Här är användares häpnadsväckande berättelser om hur de blivit bättre med en annan syreprodukt ("oxypowder") men med samma funktion:  http://www.oxypowder.com/testimonials/page1.html


Jag tycker det är dags nu att det kommer någon slagkraftig politiker som kan dra igång ett "nu lyfter vi Sveriges folkhälsa" som sätter fingret på sanningarna och plöjer genom läkarkårens insnöade mentalitet, som pekar på hälsoekonomiska vinster med olika reformer och som inspirerar Sverige till att bli ett pilotland på nya grepp inom sjukvården. Varför tar allt så lång tid i det här landet? Vi hade kunnat vara ett föregångsland på hälsofronten om vi fattat andra beslut. Vi har en för kostsam (i pengar och liv) sjukvård eftersom vi sätter in resurserna i slutskedet av ohälsan, då det ibland är försent och insatserna blir omfattande men utan att kanske kunna ge patienten några garantier. Det är detta våra skattepengar går till, detta vansinniga system. Till exempel så kostar våra läkemedel årligen 60 miljarder kronor (varav 30 miljarder är mediciner som är till för att bota biverkningarna från de första medicinerna)..
Vi lever inte hållbart. Vi har byggt ett korthus av snabba lösningar. 




14 comments:

Maria said...

Jättefint foto, ser smaskigt ut!

Love Raw ~ Karolina said...

Tack! När skivorna har torkat lite till ska jag göra en mjukost av macadamianötter och bre på, mums!

Anonymous said...

ser fantastiskt gott ut. jag hoppas att du basunerar ut när e-boken väl är klar!

Love Raw ~ Karolina said...

eanie: tack! Absolut.. har gjort det mesta nu.

organic-lizzi said...

Mmmm..brødet så deilig ut!!
Gleder meg til e-boken din kommer..
Trenger ny inspirasjon..(nå drikker jeg tilogmed Ubuntu!!)Shit,jeg har det såååå bra:-))
Helsevesenet er ikke til å bli klok på..Regjering det samme..
Virker som om de tar inn så mye penger i avgifter på usunne ting at de gir blaffen i om folk blir syke.Noen ganger tenker jeg at de vil ha oss syke fordi de ikke vil miste makten over oss.
Deilig kveld til deg & Stoor klem fra Randi

Anonymous said...

Karolina for the next Statsminister ! ;)

Love, Zelda.

Anonymous said...

Det ser helt underbart ut. Jag har följt din blogg ett bra tag nu och jag ser oxå fram emot dil e-bok.

Linda

Love Raw ~ Karolina said...

Zelda: ;-)

Eldfågeln: Vad roligt, välkommen!

Anonymous said...

Du har en underbar blogg med mat som gör mig glad och lycklig. Heja !
Peace Love and Food!
Renée Voltaire

Anonymous said...

Jag misstänker att det är gräddat på temperaturer över 45?

Love Raw ~ Karolina said...

Renée Voltaire: Wow vilket celebert besök! Har 2 av dina böcker och DE är underbara.. Tack och välkommen hit!

Anonym: nej det är det faktiskt inte. Däremot en torktid på 24 timmar. Det är ytskicktet som stelnat så att den ser "gräddad" ut. Inuti är den en aning fuktig. Man skär sen upp den och torkar skivorna för sig.

SjuSortersKaka said...

Troligtvis skulle väl en sån hälsokampanj bli lika mesig som den i England. Pengarna i sjön.
Men jo, jag önskar att fler insåg hur avgörande kosten är för hälsan.
Även om jag varit småbesatt av näringsvetenskap länge så är det inte förrän de senaste åren som jag verkligen fattat hur viktig maten är.

Bröden såg riktigt goda ut förresten. Fast jag skulle nog inte ha tålamod att vänta ett dygn på dem :)

Love Raw ~ Karolina said...

Sjusorters...: hehe har du tur glömmer du bort att du har bröden på tork och så upptäcker du dem färdiggräddade ett lyckligt ögonblick ;D

Jodå men det kommer så sakta. Människor känner att de vill ha inflytande över vad de kan i en så skakig och orolig tid som denna, då tar de tag i maten och hälsan istället, det blir en trend, en ny identitet för människor som annars inte hakar på det hurtiga. Det växer fram på en individnivå parallellt med en politisk nivå. Fler och fler människor vaknar upp och inser att man inte bara kan ta lite ansvar i sitt liv, det är 100% eller inget alls och då blir maten en självklar del av det ansvaret. *kikar i kristallkulan*

Veronica said...

Hej Karolina,

Jag vill väldigt gärna ha recept på brödet. Jag har din fina dessertbok men där ingår ju inte bröd. Har du en bok till? Min nya torkugn invigdes med kakor och äpplen inatt och nu letar jag med ljus och lykta efter bröd- och kexrecept.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...